reklama

Nové medzinárodné artcenter v Daqing-meste na severe Číny

Pred rokom som si bol spolu s čínskymi umelcami maliarmi obzrieť rozostavané veľké umelecké centrum v meste Daqing. Centrum nesie názov Dapu international art center. Stavbu otvorili tohto roku v máji a ja som dostal tú česť byť pozvaný na spoločný medzinár. projekt, vytvoriť dielo pre tunajšie nové letisko. Sme tu zatiaľ 4 cudzinci, Denise - environment, z Austrálie, Emilly - grafička z USA, Na Mo - maliar a environmet art - Kórea, a ja. Prídu ešte maliarka z Belgicka Rieneke, a maliar asochár z USA Craig. Naše ateliéry susedia na 4. z 5tich poschodí tejto obrovskej budovy. Ateliéry majú plochu od 80 do 120 štvorákov, majú wc, sprchu, spáleň, dve veľké skrine, wifi, práčka je spoločná, chladnička tiež, ale tu je aj zbytočná, strava a ateliéry sú grátis. Kuchársky manželský pár nad nami varí skvele ;) . Hneď po príchode na sever Číny som mal šťastie, a dostal som sa do štúdia majstra Li Wei Pina, prednáša na Daqing university fotografiu, film, réžiu. A keďže mal na stenách veľké shufa kaligrafie, poprosil som ho aby mi niečo ukázal a napísal niečo. Tento čchanový mužíček s dlhou čiernou bradou a vlasmi, je absolútne odlišný od bežných Číňanov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Jeho dlhá čierna riedka brada, ako zo starých filmov od Kurosawu, jeho elán, bezstarostnosť, neustále vtipkovanie a smiech, ma priviedlo k pocitu že ho už poznám stáročia z inej krajiny, kde som mal podľa jednej poľskej veštice žiť v 16.storočí ako kaligraf na cisárovom dvore v Nippone ;D LiWeiPin je pôvodom Korejec, ale od mala žije v Číne. Zobral so smiechom veľký krivý strapatý "zenový" štetec, a s nevyhnutnou cigaretou, prilepenou na spodnej gambe, začal sústredene maľovať veľké znaky, sprava doľava, naležato. Pozorne som ho snímal na videu, a on niekoľkými skvelými ťahmi napísal moje meno: Shitou, čítaj š-tó. Samozrejme v tradičnej čínštine, nie je v súčasnej zjednodušenej, takým bežiacim písmom, u nás by sme povedali - kurzívou. Jeho výsledná maľba vyžaruje asi takéto znaky: uvoľnenosť, presnosť až precíznosť v detaile, ale naopak veľkorysosť a ležérnosť v makre, silu ťahu a jeho váhu, naopak kontrastnú špicatosť detailu dávajúcu znakom agresivitu, potrebnú pre rovnováhu. Vymenili sme si vizitky a dohodli sa na ďalšej návšteve v mojom ateliéri, kde bude korigovať moje úbohé storočné pokusy o shufa. Som veľmi netrpezlivý na jeho kritiky a rady, hlavne jeho korigujúcu ruku, pri ukážkach detailov ťahov. Jeho humor ma ma veľmi oslobodzuje, a neustále pripomína, že nič na tomto svete nie je také kruté a ťažké aby sme preto museli strašne trpieť, všetko trvá len krátko, aj sto rokov je len mihnutie okom ;) tak sa už teraz teším na jeho zavolanie, že ma navštívi v ateliéri a popijem hongchá- červený čaj z Yunnanu. bude to opať jedna úžasná chvíľa v mojom živote ;)

Peter Kocák

Peter Kocák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Akademický maliar a grafik, zberateľ ázijskej grafiky a kaligrafie Zoznam autorových rubrík:  Grafika/Fine graphic art, intaKaligrafia/CalligraphyČína dnes/China todaySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu