reklama

Shenzhen Guanlan original print art base, China

Osud chcel, že som sa po 12 rokoch dostal na to isté, také ďaleké miesto na Zemi, do mesta Shenzhen, na juhu napredujúcej Číny. Nemal som v pláne letieť tam, bol som v Pekingu v Huantie art city, kde som pred tromi rokmi pobýval mesiac v prenajatom kamarátovom ateliéri, kde som mal aj prvýkrát vystavené moje grafiky, spolu s ešte desiatimi umelcami z rôznych krajín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
z website Guanlan art base
z website Guanlan art base (zdroj: P.Kocák)

Kedže moja prvá, plánovaná sólo výstava v Pekingu skončila práve pred pár dňami, mal som dosť času aj financií na mapovanie kútov mesta, kde som ešte nebol, a čo som ešte nezažil. Moja čínština bola minimálna, ale nie až natoľko, aby som nerozumel aspoň niečomu, ak som predtým domorodcov poprosil, aby hovorili pomalšie. No na dôležitejšie a vzdialenejšie, komlikovanejšie cesty som musel vyrážať denne s priateľom, "bratom", ako chcel Zheng, aby som mu hovoril, dídí = mladší brat, on ma volá gégé, je to vlastne g--g--, nie gege, tj, starší brat, Zheng je o tri roky mladší. Zrazu mi zazvonil telefón, s neznámym číslom, a ozval sa Zhao(Čao) tajomník Guanlan Art base, ktorého som poznal len z web stránky ich strediska pre umeleckú grafiku v Shenzhene. Jeho čingliš bola komplikejtid a rýchla, musel som ho brzdiť, keď som mu odpovedal aj čínsky, natešene spustil ešte rýchlejšie! my god! tak som ho vrátil naspäť, a musel pekne krásne odznova všetko vysvetliť pomaly a jasne. Pozval ma na pobyt v ich stredisku, spolu s vyvolenými ôsmymi slávnymi grafikmi Číny, a dvomi Američanmi, jednou Angličankou, a jedným Kostaričanom. Ak vraj prídem ihneď, budem zaradený do akcie mesta Shenzhen, samotného primátora, pod titulom "Wonderful Shenzhen".Budeme mať za úlohu vytvoriť diela na túto tému. Tak to nem je problém. A podmienky sľúbil veľmi veľmi lákavé. Skutočne. Po niekoľkýc spresňujúcich hovoroch z mojej strany, a jeho uisteniach, že všetko bude na vysokej úrovni, keďže celé to sponzoruje sám Mr. Mayor of Sheznzhen, uveril som, a celú noc som premýšľal nad nečakanou ponukou. Všetko som dobre poznal z ich stránky, tak keď mi ráno zavolal opäť,s otázkou, ako som sa rozhodol, váhal som, takticky, no on hneď bodoval s ponukou okamžitej letenky! To ma kúpilo. Letím hneď zajtra na obed.

Peter Kocák

Peter Kocák

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Akademický maliar a grafik, zberateľ ázijskej grafiky a kaligrafie Zoznam autorových rubrík:  Grafika/Fine graphic art, intaKaligrafia/CalligraphyČína dnes/China todaySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu